דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטינג לצרכים שיווקיים- טיפים לכתיבה 

מאת    [ 17/04/2011 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 2691 פעמים ]

יותר מאשר צריך לדעת מה למכור, צריך לדעת איך למכור. בעל עסק המעוניין לספק שירות או מוצר, חייב לדעת כיצד להציגו באופן שיווקי ללקוחות. כתיבת תוכן שיווקי מוצלח, אינו דבר של מה בכך, ובכל זאת, תוך הקפדה על מספר כללים והמלצות, גם איש קופירייטינג מתחיל, יוכל למנף תוכן זה לכדי מכירה.

קופירייטינג מניע לפעולה- באמצעות כתיבת הכותרת הנכונה

תפקידה של כותרת טובה, היא לגרום ללקוח הפוטנציאלי להמשיך ולקרוא גם את השורה הבאה. תפקידה של זו היא להביא את הקורא להמשיך ולקרוא את השורה שלאחריה, וזו שלאחריה, וזו שלאחריה, עד כדי כך, שבכדי לגרום ללקוח להמשיך ולקרוא, כל מילה ומשפט חייבים להיות משמעותיים ומניעים. מדובר בכתיבה שאיננה פשוטה, אך היא מתבצעת על ידי כותבי תוכן שיווקי כדבר שבשגרה.

כיצד כתיבה זו מובילה למכירה? אנשים לא אוהבים שמוכרים להם, הם מרגישים כאילו מתנהגים כלפיהם בחוסר יושר. באמצעות השיטה לכתיבת קופירייטינג שיווקי שהוזכרה לעיל, מביאים את הלקוח לכך שהוא ירגיש בקרקע בטוחה ומוכרת, ורק לאחר שתשומת ליבו המלאה נמצאת במקום הרצוי, אז אפשר להתחיל ולמכור.

 למכור אוויר באריזה של זהב- כך יוצרים קופירייטינג שיווקי

אחד המאפיינים של מכירה מוצלחת, בא לידי ביטוי כאשר מוצר חסר ערך כספי נמכר במחיר שערורייתי ולו רק בגלל שיש לו ערך סנטימנטאלי. הדוגמאות לכך הן רבות, כמו מכירת מחרוזת פנינים מזויפות ב- 211,000 דולר כיוון ואחת דומה לה נלבשה על ידי הגברת הראשונה של אמריקה ז'קלין קנדי בובייה, המזרקה של מרסל דושאן והשכרת שמלת כלה לשלוש שעות, במחיר שהוא פי עשר לפחות מערכה. חובבי סיינפלד וודאי זוכרים את המכונית הישנה שרכש ג'ורג' במחיר מופקע, לו רק בגלל שחשב שהייתה שייכת לג'ון ווייט.

כך זה בא לידי ביטוי בכתיבת התוכן:

יצירת מטען רגשי

באמצעות קופירייטינג טוב, אפשר להשיג את אותו האפקט, על ידי יצירת יחס רגשי לשירות, מוצר או פעולה. לדוגמא, שיווק מוצרים ירוקים שאינם פוגעים באיכות הסביבה, שיווק תכשיט שעל גבו מוצב מגן דוד, שיווק אביזרים אשר נעשו בעבודת יד, שיווק אלבומים דיגיטליים לחתונות ועוד.

הרצון שלנו, לחוש שוב רגעי נוסטלגיה מתוקים, להרגיש שייכות או להאמין ברעיון מסוים, המוצגים באמצעות קופירייטינג מוצלח ומלא הבעה, הם אלו שיגרמו לנו לבסוף לקנות.

 יצירת אמפטיה ומעורבות אישית

דרך נוספת לכתיבת תוכן שיווקי בעל מאפיינים סנטימנטאליים היא לחבר את הקורא לרגש של בעל העסק, לכאורה, הכותב. ניתן לעשות זאת על ידי פניה אישית ללקוח, או על ידי סיפור מקרה אישי המתאר כיצד ללא השירות המוצע, חייו לא היו חיים. מומחה קופירייטינג טוב ידע לעשות זאת בצורה אינטימית וחשפנית, על ידי בחירה מושכל של מילים אשר יצרו מעורבות אישית.

 יצירת אינטראקציה רגשית

אחת הדרכים הנוחות ביותר לשיווק, היא תוך יצירת קשר וחיבור אישי בין המוכר ללקוח. זאת ניתן לעשות באמצעות מדיה חברתית, פורומים ובלוגים, תוך תגובה לתלונות הלקוח ופניותיו, הוספת סיפור אישי והצבת תמונה אישית או משפחתית. על מנת לעשות זאת באופן מקצועי מתוכן ומודע, חשוב להיעזר במומחה קופירייטינג אשר יידע מתי וכיצד להניע למכירה.

 אומרים שהכול עומד למכירה, אפילו ידידות.

 הרעיונות מופיעים במקור ב:

http://getpremise.com/demo/landing/sales-page

 http://www.copyblogger.com/open-loops-2/

 

איי וי טקסט בע"מ http://www.ivtext.co.il קופירייטינג תוכן שיווקי כתיבה שיווקית, חברה מובילה בתחומים קופירייטינג, כתיבת תוכן שיווקי, כתיבת תוכן לקידום אתרים ברשת האינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב